sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Täällä taas!

Moi! Aikaa on vierähtänyt, en edes jaksa laskea kuinka paljon, ja blogi on ollut viimeinen asia, jota olen miettinyt. Kaikkea on tullut tehtyä, mutta paljon on tullut myös laiskoteltua. Äiti kävi täällä mua moikkaamassa marraskuun alkupuolella. Kohokohtana äidin halaamisen lisäksi jäi mieleen reissu Rottnest-saarelle. Pyöräiltiin siellä kiva lenkki upeissa maisemissa ja tavattiin quokkoja, minikenguruita.

Aiemmin keväällä kävin kahden ranskalaisen ja toisen suomalaisen tytön kanssa roadtripillä aavikolla. Käytiin katsomassa pinnacles-kivimuodostelmia ja istuttiin hiljaisella pikkukaupungin rannalla. Oli kiva pälättää suomeksi ja nähdä vähän sitä erilaisempaa Australiaa. Nähtiin me myös siellä delfiini ja villi kenguru, joka vain loikki tien reunassa ihan rauhassa. Lähdettiin aamulla aikaisin ja oltiin illalla vähän ennen keskiyötä takaisin. Käytiin jo pimeän tultua jossain ihan puskassakin hakemassa kyytiin joku niiden ranskalaisten kaveri. Oltiin ajettu noin 45 minuuttia sivistyksestä keskelle ei yhtään mitään, matkalla ei ollut kuin huonokuntoinen hiekkatie, ja sitten päädyttiin jonkun baarin ja hostellin pihaan. Lähimaillakaan ei näkynyt mitään muuta elämää, eli se oli oikeasti ihan pusikossa. Mietittiin vain sen toisen suomalaisen tytön kanssa, että voiko joku hostelli olla kannattava tuollaisessa paikassa.

Itsenäisyyspäivää me juhlittiin kolmen muun suomalaisen aupair-tytön kanssa ravintolaillallisella. Tuli vielä tarjoilijan kanssa puhetta, että ollaan juhlimassa Suomen itsenäisyyspäivää, ja hän antoi meille cocktailit puoli-ilmaiseksi.

Lapsille kuuluu normaalia, vauva kehittyy ja kasvaa ihan hirveää vauhtia. Vasta se vain makaili paikallaan avuttomana, nyt se syö kaiken kaikkialta, yrittää sukeltaa vessanpyttyyn, avaa ovia, seisoo ja kävelee tukea vasten. Sen perässä saa juosta ihan koko ajan, kun isommat lapset jättävät kaiken lattialle ja vauva käy imuroimassa perässä kaiken suuhunsa.

Mitäs muuta.

Lapsilla alkoi taas lomat, mutta niin alkaa mullakin pian. Mun hostisä sai pitkän kesäloman, joten ne eivät tarvitse mua täällä, joten mä päätin aloittaa reissaamisen jo nyt joulukuussa ja sitten helmikuussa palailen Suomeen.

Ennen joulua lähden hollantilaisen aupairin kanssa melkein kolmen viikon reissulle. Aikomuksena on nukkua tien päällä, katsastaa hienoa maisemia ja luonnon nähtävyyksiä. Suuntaamme Perthistä etelään, saa nähdä mitä kaikkea matkan varrella tulee ohitettua.

Tuon reissun jälkeen tarkoitukseni olisi suunnata Balille pariksi viikoksi ja siitä Singaporeen viikoksi ja sieltä kotiin. Mitään lentoja tai majoituksia en ole vielä varannut, joten suunnitelmat voivat vielä muuttua paljonkin.

Nyt niitä kuvia.

The Pinnacles. Tollaisia pikku kivipatsaita oli silmänkantamattomiin.

Tuolla on hiekkadyynikin taustalla!

Ranta Cervantesissa

Lancelin hiekkadyynit

Komeanvärinen auringonlasku keskellä ei yhtään mitään.

Quokka <3

Kristallin kirkasta vettä Rottnestilla

Siis oikeasti aivan kristallin kirkasta

Takaisin tullessa oli pienoinen tuuli